Ukoliko znate za slučaj zloupotrebe budžetskih sredstava, imate dokaze za nezakonitu, nenamjensku potrošnju ili drugi vid nedozvoljenog odnosa prema novcu poreskih obveznika, ovo je prostor da to i prijavite. Vašu prijavu ćemo, nakon analize, dostaviti nadležnim institucijama za kontrolu budžeta (DRI, unutrašnja revizija, budžetska inspekcija, inspekcija za javne nabavke, policija, tužilaštvo, Skupština). Koristićemo i javni pritisak kako bi se slučaj istražio, a eventualni počinioci bili kažnjeni.
Subjekat revizije treba da obezbijedi da se u Izvještaju o neizmirenim obavezama prikazuju obaveze koje su planirane godišnjim zakonom o budžetu a nijesu plaćene u roku dospjeća, odnosno obaveze koje su nastale po osnovu izdataka čije finansiranje je propisano čl. 136 Opšteg zakona o obrazovanju i vaspitanju i Pravilnikom o normativima i standardima za sticanje sredstava iz javnih prihoda za Ustanove koje realizuju javno važeće obrazovne programe.
Subjekat revizije je dužan da u skladu sa čl. 42 Zakona o budžetu i fiskalnoj odgovornosti dostavlja Plan prihoda i rashoda za fiskalnu godinu na saglasnost Ministarstvu finansija uz prethodno obavještavanje Ministarstva prosvjete.
Subjekt revizije treba da, u skladu sa čl. 6 Uredbe o načinu vođenja evidencije pokretnih i nepokretnih stvari i o popisu stvari u državnoj svojini, stalnu imovinu razvrsta prema Pravilniku za razvrstavanje materijalne i nematerijalne imovine po grupama i metodama za utvrđivanje amortizacije budžetskih i vanbudžetskih korisnika.
Subjekat revizije treba da, u skladu sa članom 9 Zakona o sistemu unutrašnjih finansijskih kontrola u javnom sektoru, obezbijedi razdvajanje dužnosti kojom se sprečava da je jedno lice istovremeno odgovorno za ovlašćivanje, izvršenje, evidentiranje i kontrolu.
Preporučuje se subjektu revizije da podatke iz popisa usaglasi sa računovodstvenom evidencijom imovine, odnosno da u skladu sa MRS 16, imovinu za koju je izvršena procjena, a čiji je vlasnik Ustanova, knjiži i priznaje po revalorizovanom iznosu.
Preporučuje se Ustanovi da imovinu koju koristi, a koja nije u njenom vlasništvu, evidentira u okviru grupe računa 88- Vanbilansna aktiva.
Preporučuje se subjektu revizije da potraživanja priznaje ako je izvjesno da će mu po osnovu njih priticati mjerljive ekonomske koristi.
Preporučuje se subjektu revizije da prije sastavljanja finansijskih iskaza dostavi kupcima (dužnicima) stanje neplaćenih računa i eventualna neusaglašena potraživanja objavi u napomenama uz finansijske iskaze.
Preporučuje se subjektu revizije da obezbijedi doslednost prezentacije i klasifikacije stavki u finansijskim izvještajima od prethodnog do sljedećeg perioda.
Subjekat revizije treba da, prije popisa, stanje obaveza na 31.12. usaglasi sa dobavljačima, a zatim izvrši eventualno usaglašavanje poslovnih knjiga sa stvarnim stanjem, odnosno da neusaglašene obaveze objavi u napomenama uz finansijske izvještaje.
Subjekat revizije treba da obezbijedi pouzdanu i tačnu evidenciju obaveza kako bi podaci koji se unose u finansijski iskaz odgovarali stvarnom stanju obaveza.
Preporučuje se subjektu revizije da, ukoliko je stanje iskazano na računima grupe 27 veće od stanja iskazanog na računima grupe 47, razliku treba da evidentira na računu 279 - Potraživanja za više plaćeni porez na dodatu vrijednost, i u Bilansu stanja prikaže na poziciji 022-Porez na dodatu vrijednost i aktivna vremenska razgraničenja.
Preporučuje se subjektu revizije da prije sastavljanja finansijskih iskaza usaglasi stanje obaveza sa Poreskom upravom.
Subjekat revizije treba da obezbijedi da se knjigovodstvena evidencija vodi u skladu sa Pravilnikom o kontnom okviru i sadržini računa u kontnom okviru za privredna društva i druga pravna lica, kako bi glavna knjiga bila pouzdan osnov za unošenje podataka u finansijske iskaze (u skladu sa Pravilnikom o sadržini i formi obrazaca finansijskih iskaza za privredna društva i druga pravna lica).
Peporučuje se subjektu revizije da donese Pravilnik o računovodstvu i usvoji računovodstvene politike kojima će se, između ostalog, urediti metod obračuna amortizacije, odmjeravanje zaliha uključujući korišćeni metod obračuna, uslovi za priznavanje sredstava i obaveza, otpis kratkoročnih potraživanja i plasmana, ispravka materijalno značajnih grešaka i dr.
Peporučuje se subjektu revizije da postupak zapošljavanja sprovodi u skladu sa Zakonom o zapošljavanu i ostvarivanju prava iz osiguranja od nezaposlenosti.
Subjekat revizije dužan da obezbijedi da iznos javnih nabavki realizovanih neposrednim sporazumom bude u okvirima koji su propisani čl. 30 Zakona o javnim nabavkama.
Potrebno je da Ministarstvo prosvjete prilikom plaćanja izdataka u ime ustanova obezbijedi podatke na osnovu kojih je moguće indentifikovati tačne iznose plaćenih izdataka za svaku ustanovu, kako bi ustanove u skladu sa Međunarodnim računovodstvenim standardom za javni sektor - finansijsko izvještavanje prema gotovinskoj osnovi računovodstva, ove izdatke prikazale u Izvještaju o novčanim tokovima IV.
Preporučuje se Ministarstvu prosvjete da inicira kod Ministarstva finansija izmjene načina evidentiranja u glavnoj knjizi Trezora, koji će omogućiti indentifikovanje i razdvajanje sredstava koja se uplaćuju po osnovu izvršenih usluga i sredstava kojim se finansiraju izdaci ustanove, u skladu sa čl. 136 Opšteg zakona o obrazovanju i vaspitanju.